[Java lista] red5 was: JavaFX Preview SDK

Gabor Szokoli szocske at gmail.com
2008. Aug. 1., P, 12:50:32 CEST

No eloszor is azoknak akik meg nem hallottak red5 -rol meg Flash
szerverekrol, mint pl en egy hettel ezelottig, azoknak elmeselem:

A browserban futo flash kliensben nem lehet sem altalanos celu
halozati protokoll-stacket, sem mediabuheralast csinalni.
A youtube es baratai csak a flash lejatszo beepitett szolgaltatasaibol
epitkezhetnek. A halozati RPC es streaming temakat feloleli az elvileg
titkos RTMP protokoll, amiknek a szerver oldali megvalositasanak
licenszelesebol szeretne megelni az Adobe. Persze lelkes open source
fejlesztok a protokollt visszafejtettek, es red5 neven megvalositottak
Javaban, servletkent, springgel.
Nem a vilag legelegansabb projectje, szemmel lathatoan windowsos flash
programozok irjak, de sok helyen hasznaljak sikerrel.
Ugy kerul ez a tema erre a listara, hogy a red5 alkalmazasokat
javaban, servletkent lehet fejleszteni. (illetve java 6 ota
scriptnyelvekben is.)

2008/8/1 Gergely Hodicska <felho at avalon.aut.bme.hu>:
> Mire használnád?

Hangot oda-vissza atjatszani flash kliens es a sajat hatorszagunk kozott.
Elso korben meglevo alkalmazast (red5phone) kell eletrecsiholni, aztan
esetleg tovabbfejlesztesbe/ujrairasba besegiteni.

> Pont tegnap került szóba: szervíz funkciókban elég
> gazdag, viszont az RTMP implementáció nem eléggé hiányos benne, pl. FMS3
> handshakingje megváltozott, és nekünk kellett kézzel belehackolni, hogy
> tudjon FMS3-ról streamet elvinni.

Nalunk a feladatra az RTMFP lenne a legalkalmasabb, de az meg az igazi
Adobe media szerverben sincsen ha jol ertem...

> Megkérdezem kollégámat.

Minel elobb, annal jobb. Mondhatni surgos. Velhetoen par ora
elfoglaltsag, remelem levelezo tagozaton is lebonyolithato.
A hetvegen is olvasok levelet.

Szocske