[Java lista] j2ee továbbkéződés

Király Péter kirunews at freemail.hu
2008. Jan. 25., P, 22:10:22 CET

>http://www.kiskapu.hu/index.php?
BODY=BookInfo&OP=details&ID=78493&VISIT=1

Én el is olvastam. A kép vegyes, általában azt mondanám, hogy
kezdőknek nem ajánlanám, inkább valamelyik angol nyelvű bevezetést,
pl. Kevin Mukhar - Chris Zelenak: Beginning Java EE 5 - From Novice to
Professional (Apress, 2006). A "Szoftverfejlesztés..."-re inkább egyfajta
elméleti-akadémikus megközelítésmód a jellemző: sok szöveg,
viszonlag kevés kód (az is elsősorban -részlet). Vannak témák, amikről
elég jól ír, megvilágítva az elméletet, az adott területet érintő fogalmi
készletet és még példákat is hoz, de van amit csak éppen hogy érint. A
könyvhöz tratozik egy CD is, azt egyelőre még nem néztem meg, lehet,
hogy az árnyalná a képet. Mindenesetre heroikus munka 400 oldalban
összefoglalni azt a témát, amiről általában minimum dupla
terjedelemben írnak olyan könyveket, melyek a "Szoftverfejlesztés..."-
ben tárgyalt eszközkészlet felét dolgozzák fel.
Számomra a szimpatikus Vég Csaba általam ismert könyveiben
követett szerkesztésmód: lépésről lépésre, példákon keresztül vezet
be egy adott javás eszközkészlet alkalmazásába. Nem csak a
hogyanba, de a miértbe is. A példákon keresztül pedig egy sor, az
szűken vett területtől eltérő általános témákra is rávilágít
(optimalizálás, design patternek, refaktoring stb.) Az utolsó könyve, a
megjegyezhetetlen "Instant Java/Java EE/SOA I-II. Szuperintenzív
fejlesztői tanfolyam" címével ellentétben nem foglalkozik a J2EE-vel,
sem a SOA-val.

Király Péter

Fotózz, töltsd fel képeid és oszd meg barátaiddal! - Fotóalbum.huhttp://ad.adverticum.net/b/cl,1,6022,242642,287334/click.prm