[Java lista] osgi-junit

Schmidt András asch at freemail.hu
2008. Júl. 31., Cs, 10:49:07 CEST

Egyszer csináltam elég nagy projektet OSGi környezetben, akkor úgy
csináltam meg, hogy a pluginek a teszteseteiket is tartalmazták. A JUnit
opcionális volt. (Bár ebben már nem vagyok biztos. Lehet, hogy arra
jutottam hogy végülis nem zavar a JUnit framework az éles szerveren sem.)
Pont ahogy idézted.

Szerintem még egy nagy kérdés, hogy hogy indítod el a teszteket. Nem
tudom van-e erre "hivatalos" megoldás. Én úgy csináltam, hogy minden
plugin szolgáltatásként publikálta a saját JUnit tesztjeit. Megcsináltam
az egész rendszert olyanra, hogy egy System.getParameter paraméter
megléte esetén lefutottak a tesztek, viszont nem indult el a valódi
funkcionalitás. Így ugyanolyan környezetben tudtam indítani az egész
rendszert, mint ahogy "élesben" is indult, csak mondjuk nem nyitotta ki
a web portot. Ellenben lefutottak a tesztek. Mindez a nightly buildek
után történt a szerveren. Szerintem elég jó megoldás volt, viszont a
tesztek regisztrálását és lefuttatását magamnak kellett megírni, nem
találtam hozzá kész eszközt.

Érdekelne, hogy te hogy oldod meg a tesztelés automatizálását.

Schmidt András