[Java lista] A synchronized mítosz

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2008. Júl. 31., Cs, 15:38:07 CEST

Halihó!

Marai Laszlo ezt írta:
> Egyebkent kivancsisagbol megneztem a generalt byte code-ot, es abbol
> latszik, hogy az inkrementalas nem atomi (betolt, hozzaad egyet,
> visszair), meg az is, hogy az int-re es a long-ra ugyanugy nez ki,
> raadasul akkor is, ha volatile-ok meg akkor is, ha nem. Ettol persze meg
> lehetne, hogy a vm maskepp hajtja vegre a vilatile long-ra az ladd-ot.

  A probléma az, hogy nincs byte code-ot futtató processzor... és nem mindegy,
hogy RISC-en vagy CISC-en fut a Java kód. Mert CISC-en általában egy atomi
művelet lesz az inkementálás, RISC-en pedig három. :)
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor