[Java lista] java to EJB3

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2008. Jún. 27., P, 19:25:23 CEST

Üdv,

ezt csak megerősíteni tudom. :) Igaz, "csak" oktatás keretében
használtam a JBoss és a Glassfish szervereket is. Azért idézőjelben,
mert így igaz, hgoy nem olyan mélyen, de az LEGTÖBB szolgáltatását
kipróbáljuk. Az hagyján, hogy az esetek nagy részében el sem mondja,
mi a baja, úgy kell kikotorni, hogyha valamit elrontotta a hallgató,
érzésre, másik, hogy az Eclipse outofmemory-zik miatta, hiába nyomom
fel az egekbe, egy eltávolítás és újra hozzáadás segít rajta.
Szóval több hét ilyen és olyan oktatás során, ahol 15-18-an nyomkodjuk
folyamatosan, a legtöbb EJB 3-as technológiát kipróbálva a kettő
eléggé eltér. Itt különösen tesztelve van a hibatűrés, hiszen a diákok
mindenféle hibát képesek elkövetni, aminek kiderítésében a JBoss nem
nagyon segédkezik. Kedvenceim a hibás oracle-ds.xml esetén semmi
jelzés, hogy mi hibás, ha egy JPA entitásban az id mező Long, a
getter/setter long, akkor nullpointer, valamint volt olyan eset,
hogyha egy session és egy messagedrivenbean is volt ugyanabban az
EAR-ban, akkor egy InitialContext-es hiba jött deploy time,
külön-külön tökéletesen mentek. Az oktatás kimenetele is kicsit más,
amit a Glassfish-es hallgatók könnyűszerrel vettek, annál JBoss esetén
kissé keserűbb volt a szájíz, nem a feladatra, hanem az eszközre
kellett koncentrálni. És ebben az Eclipse is ludas volt.

Kicsit a JAX-WS-ről hadd okoskodjak már, ha már szóba került:

A JAX-WS 2.0 egy JSR, melynek száma JSR-224. Mely szerint "It will run
on JavaTM 2 Platform, Standard Edition (J2SE) 1.5.". Mivel annotációk
a Java SE esetén is vannak, ennek nincs is technikai akadálya. Ezt a
JDK tartalmazza is. Ha a 6-os JDK bin-jében kiadod a wsgen.exe
-version parancsot, látod, hogy JAX-WS RI 2.1.1 in JDK 6. Azaz a Sun
készítette a referencia implementációt, ami meg is található a
JDK-ban. Annotációval használható is, nem kell hozzá session bean.
Erről találsz egy nagyon jó leírást, elég elolvasnod az első pár
oldalt, NetBeans gyűlölők ne lapozzanak lejjebb.
http://java.sun.com/developer/technicalArticles/J2SE/jax_ws_2/

Van egy másik JSR is, a JSR 109: Implementing Enterprise Web Services,
ami azt írja le, hogy történjen mindez Java EE környezetben, pl. az
említett Session bean-ek esetén.

Amit a témában meg kell említeni még:
311  	  	JAX-RS: The JavaTM API for RESTful Web Services

Viczi