[Java lista] Freemarker tapasztalatok

CoL col at gear.hu
2008. Már. 5., Sze, 18:31:04 CET

Szia,

Böszörményi Péter wrote:
> Udv a listanak!
>
> Jelenlegi munkahelyemen tervezgetjuk, h az app web reszet kidobjuk, es
> uj designal ujra irjuk az egeszet strucc2 alapokon. Mivel a kollegak nem
> rajongnak a jsp-ert, es a strucc is irja, felmerult a gondolat, hogy
> esetleg megprobalkozunk freemarkerrel. Egyenlore semmi komoly kutatas
> nem fojt az ugyben (egyszer vegig futottam a manualt). Azt latom, hogy
> szintaktikailag mas, mint a jsp, de mas kulonbseget nem vettem meg
> eszre. Akinek van mar tapasztalata freemarkerrel, szereti/nem szereti,
> [...]

cirka 1 éve van használatba aktívan. Meglehetősen kényelmes, igazán
eddig megoldhatattlan gondot nem adott, igen jól és sok mindenre
használható.
Én csak ajánlani tudom, főleg ha a templateket nem felétlenül
programozók fogját irogatni. Akár csak a smarty, mint php template,
melyhez szintaxisban is nagyon hasonlatos, könnyen használható a
designer progikba is.
Egy hátránya, hogy a null-okat nem szereti :) Ezért vagy tutira kell
biztosítani a programból átadott map-ben mindig a változókat, hogy ne
lehessenek null-ok, vagy if-elni kell a templatekbe kicsit erre is.

De nagyon jól használható nem csak "web"-es megjelenítésre úgymond,
hanem példáúl feldolgoztatsz egy templatet, amit visszakapsz egy
String-be, amit elküldhetsz email-be stb stb.

Szóval elég széleskörűen használható és szerintem az egyik legjobb
template rendszer, figyelembe véve mekkora szabadságot nyújt a különböző
xml-be konfigolhatóaktól ( illetve más fajta szabadságot:)) )

C.