[Java lista] Freemarker tapasztalatok

CoL col at gear.hu
2008. Már. 5., Sze, 18:46:13 CET

Szia,

Böszörményi Péter wrote:
> Igen, azt mar olvastam, h nullokhoz igazan erdekesen all hozza. Ez a
> viselkedes fixen kodolva van benne, vagy valamilyen szinten befojasolhato?

nem befolyasolhato. Viszont, valamilyen szinten lehet nem is baj. Jobb
odafigyelest kivan meg. Persze kerdes kell-e ide. De legtobbszor nem
rossz. Ha olyasmire akarunk hivatkozni ami null, akkor ott vagy nem
kellene hivatkozni ra, ergo design hiba, vagy valamilyen gaz van az
adatokkal, azt meg szinten le kell kezelni a templatebe.

Eleg hulyen nez ki, hogy:

Neve: ${Customer.name}

és itt megjelenne egy nagy semmi a név után :) Ha nincs Customer, akkor
a template elszáll exception-el. Ezt el lehet kapni, és kiiratni
helyette valami okosat, hogy ez és ez a hiba stb.

helyesebben:

<#if (Customer)??>
Neve: ${(Customer.name)!"önnek nincs neve"}
<#else>
Gáz van
</#if>

C.