[Java lista] User jogosultsagtol/allapottol fuggo view

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2008. Május. 18., V, 10:54:44 CEST

Halihó!

Böszörményi Péter írta 09.45:
> A problemam: olyan view (web kornyezet) kialakitasa, ami a felhasznalo
> jogosultsagatol fuggoen bovul ki.

  Érdekes kérdés. Én is gondolkodtam már a problémán. :)

> Trivialis megoldas a problemara, ha feltetel vizsgalatot teszunk az
> oldalakban (jogosultsag alapjan rakjuk ki a linkeket, mezoket), de a
> tapasztalat azt mutatja, hogy konnyeden attekinthetetlenne valik a
> sablon. Ki milyen megoldast latott, alkalmaz az ilyen problemara?

  Én igyekszem minél alacsonyabb szintre tuszkolni ezt a problémát, az
adatmodell és perzisztencia olyan, hogy kezeli a jogokat és a lehetőségeket,
az üzleti logika pedig ebből azt olvassa ki, amit az adatmodell alapján
kiolvashat, tehát a felületen csak annyi jelenik meg, amennyi feltétlen
szükséges.

  A fentiek szerint a listázás és a megjelenítésben nincs a megjelenítési
rétegnek feladata, hiszen ha valamire nincs jog, akkor üres lista érkezik
vissza, amelyet egyszerűen le lehet kezelni. A CRUD műveleteknél jelenleg úgy
működik a felület, hogy a felhasználó mindent láthat, de a művelet
elvégzésekor kiváltott kivételként jön vissza a hiba, ha valamire nincs jog
vagy lehetőség. Ez sajnos nem túl jó, mivel a lehetőségeket megmutatja, de a
megjelenítés szempontjából nincs különösebb jogkezelésre szükség, csak a
hibaüzenetek megjelenítésére.
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor