[Java lista] j2ee alkalmazas parameterek - glassfish

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2008. Nov. 4., K, 20:07:07 CET

Szia,

Az EJB 3.0 szabvány definiál un. environment entry-t
ejb-3_0-fr-spec-ejbcore.pdf 16.4.1.1 fejezet. Ebben meg lehet adni a
session bean-edben egy változót, amit @Resoure annotációval látsz el,
és dependency injection a háttérben feltölti.
A változó értéke természetesen JNDI-ben lesz eltéve, innen lookup-ol
implicite az app.-szerver, de természetesen te is hozzá tudsz férni.
A konkrét értéket a deploy-ment descriptor-ban, azaz az ejb.xml
állományban kell megadnod. Bean-enként kell megadni, globális változó
megadására nincs lehetőséged.
Ez az EJB 3.0 szabvány része, tehát a kompatibilitással nem lesz gondod.
Az érték módosításáról a specifikáció nem ír semmit, az
alkalmazásszerverek egyedileg oldják meg. Láttam olyat, hogy a
deployer egy deployment tool-al közvetlenül szerkesztheti, láttam
olyant, hogy az XML-t kell manuálisan vagy webes felületen
szerkeszteni, de láttam olyant is, hogy webes felületből lehet ilyent
csinálni. Meg kéne nézni a Glassfish-t, most pont nem fut nálam ilyen.

Amúgy mivel JNDI-ben van, nem nagy ördöngősség gondolom a változtatása
sem, bár nem tudom, mennyire szereti ezt az app. server runtime. Sőt
vannak olyan alk. szerverek, ahol a management konzolra tudsz plugint
fejleszteni, esetleg, ha nagyon egyedi megoldásra van szükséged.

Szóval nézz rá, hátha jó lesz.

Viczi