[Java lista] EE template rsz

Böszörményi Péter zmblevlist at gmail.com
2008. Nov. 7., P, 09:28:15 CET

On 11/7/08, Laja <laja at freemail.hu> wrote:
> Hi!
>
> Lehet hogy nagyon butát kérdezek, de...
>
> Az EE-ről olvasva mindig mindenütt a JSP (JSF) jön elő egyből a 2.
> oldalon. Az én nagy kérdésem, hogy lehet-e enterprise megoldást írni
> másik "hagyományosabb" template rendszerrel (pl. FreeMarker) ? Nem
> ismerem pontosan az Enterprise követelményeit, de gondolom a cache
> kezelés, a clusteres működés meg hasdonlók benne vannak. A JSP-t kivéve
> mely tempolate rendszerek támogatják még ezeket (mármint az Enterprise
> követelményeket) ?

Elmeletileg nyugodtan hasznalhatsz barmilyen sablon eszkozt.
Gyakorlatban ez attol fugg, hogy kollegaid mennyire merevek, mennyire
hajlandoak elmenni az alternativ iranyokba.

> A másik kérdésem, hogy az Entity beanekhez hasonló perzisztens köztes
> réteg létezik-e olyan, ami desktop alkalmazásokhoz is használható?
JPA nyugodtan hasznalhato SE kornyezetben is, de hasznalhatsz
Hibernatet is (ami mellesleg JPA provider is). Kicsit mas felfogasban
letezik az iBatis is, meg gondolom van meg kismillio masik.