[Java lista] Tervezési minták

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2008. Nov. 17., H, 10:26:56 CET

Szia,

nem ertek egyet Veled. Csak azert, mert valaki mar tapasztalt, nem feltetlenul kell valami "komoly" peldaval megbombazni. Visszajara forditva az ervelesed, aki tervezesi mintat olvasgat, az mar kello tapasztalattal rendelkezik ahhoz is (legalabbis kellene rendelkeznie), hogy ilyen, szohasznalatoddal elve "nem eletszeru" peldan keresztul is megertse a mintat.

Szakmai eszrevetel? Hat, nem tudom, mennyire szakmai, de "az építkezést az alapoknál kell kezdeni, ezért le kell fektetnünk egy teljesen átlagos sörgyár alapjait" helyett inkabb azt mondanam, hogy az EU eloirasok miatt csak az kaphat sorgyarra engedelyt, aki kepes pontosan negyfele sort kesziteni.

Tovabbi szakmai eszrevetel egy kerdes: miert abstract class, miert nem interface a sorgyar? El tudom kepzelni, hogy alapitok egy szeszuzemet, amelynek egyik reszlege a sorgyar, masik reszlege a palinkagyar, stb., a tobbszoros leszarmazas pedig nem lehetseges, mig tobb "szabvanynak" vagy "eloirasnak" akar egyszerre is megfelelhetek. Nekem valamiert jobban tetszik a "depend on interfaces, not classes" megkozelites, nem tehetek rola... Az abstract factory-t pedig igy is, ugy is szoktak "tanitani". Az interface implementalast egyebkent is inkabb szeretem ugy ertelmezni, hogy "letrehozok valamit, ami kepes adott jellegu tevekenysegre", mig az (itt hasznalt) abstract osztaly inkabb "mar van egy onmagaban nem mukodokepes valamim, azt egeszitsd ki, hogy kepes legyen az adott tevekenysegre". Szerintem a ketto kozott van elteres, es az elso az altalanosabb, az utobbi meg akkor jo, ha a kozos viselkedest kezben akarom tartani (bar ekkor is inkabb adnek egy interface-t, es hozza egy abstract megvalositast).

Amugy szerintem jol es erthetoen van megfogalmazva, nekem teljesen tetszik.

Udvozlettel,

Ivan

István Ketler
Project Coordinator

Lufthansa Systems Hungaria Kft.
Airline Management Solutions
Schedule & Revenue Management
Alkotás u. 53.
1123 Budapest
Hungary

Tel: +36 1 887-2815
Fax: +36 1 887-2977

Room: MOM Park, Building A, Room 556

e-mail: istvan.ketler at lhsystems.com
Internet: www.LHsystems.hu

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest, Fövarosi Birosag 01-09-463417
Geschaeftsfuehrung / Management Board: Monika Houck