[Java lista] RMI kerdes

biziclop biziclop at gmail.com
2008. Nov. 18., K, 16:29:12 CET

Peldanyt, mindig peldanyt exportalsz.

Amit kliens oldalon latsz, annak semmi koze nincs az exportalashoz.
Azok stubok, amiket az rmic general forditasidoben. Az exportalas
runtime tortenik.

Amikor exportalsz, akkor az objektumod (szigoruan a peldany) kap egy
egyedi azonositot, amit egy tablaba bejegyeznek. Ezzel az azonositoval
lehet majd kesobb a tuloldalrol hivatkozni erre az objektumra.

Ha szerveroldalrol kliensoldalra atkuldesz egy referenciat egy mar
exportalt objektumra, akkor ez az azonosito utazik at a kliensoldalra,
es kesobb ezzel tud majd hivatkozni erre a peldanyra.

De ugye valahogy meg kell szerezni azt a bizonyos elso azonositot,
hogy elinditsd a folyamatot, es erre van az rmi registry, de az
exportalassal _nem_ kerul be az objektumod automatikusan a registrybe,
ezt kulon kell intezned. Tehat expoitalas es registry ket kulon dolog.

A stub classok generalasa pedig egy harmadik dolog, szukseges de nem
elegseges feltetele az rmi-nek.

lsp