[Java lista] JUM 2008. nov. 19. / tegnap

Verhás Péter peter at verhas.com
2008. Nov. 20., Cs, 11:40:46 CET

Megvolt tegnap az előadás a SUN székházában. Nekem nagyon tetszett, az
előadások is jó sorrendben voltak, mert engem leginkább a Glassfish
érdekelt, az volt az utolsó és ezért ott maradtam végig :-)

Amit tanultam az előadásokból:

A Jersey tényleg annyira könnyű és vékony, mint ahogy az a
dokumentációból adódik. Ezt eddig egyszerűen nem bírtam elhinni. Azt
hittem, hogy valami komolyabb dolog az egész REST, meg RESTful, meg a
Jersey (illetve a szabvány, amit implementál), de nem.

Persze nem is kell többnek lennie, és tök jó, hogy nem azt kell ezután
mondanom hogy proprietary XML-eket küldözgetek http-n, hanem azt, hogy
RESTful web szerviz szolgáltatást implementál az alkalmazás.

Az IBM Jazz-ről az a véleményem, hogy sok előnyünk lesz belőle: még a
végén olcsóbb lesz a Jira, a Confluence, Bamboo stb. (Ez utóbbiakat mi
forgalmazzuk, de nem a marzsból élünk, úgyhogy az alacsonyabb ár nekünk
éppúgy, mint a vevőknek jó. És milyen ügyesen elbújtattam a reklámot!)
Az előadás nem győzött meg, hogy ez most sokkal jobb, mint az említett
termékek, vagy a szintén IBM (hihi) Clear eszközcsalád, vagy HP Mercury,
ne adj isten Microsoft Share Point Portal szerver MS Projektet beleértve.

A Glassfish 3 előadás is klassz volt, főleg, hogy ott helyben került
telepítésre. Azt a singleton kérdést azért EJB3.1-ben precízen körbe
kellene járni, így bemondásra, hogy biztos így van egy éles projektben
baromira be lehet bukni.

Amit szívesen vennék a jövőben: OSGi beveztő előadás (egyáltalán mi
az?), Grails bevezető.

Amit felajánlok: tesztelés előadást, és azon belül SOAPui használata,
kiterjesztése, programozása, esetleg GreenPepper bemutatóval összekötve.
Ha Ă©rdekel valakit.

Verhás Péter