[Java lista] JUM 2008. nov. 19. / tegnap

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2008. Nov. 21., P, 12:02:17 CET

Halihó!

István Viczián ezt írta:
> lehet, hogy nem vagyok trendi, de a szingleton nem evil? Én azért
> manapság már nem nagyon szerepeltetném alkalmazásokban. Ahol láttam,
> hogy mire akarták használni, arra ott a jó öreg db, de ha nagyon hiper
> kell, akkor meg a szép kis elosztott kessek. Nekem már rég nem volt rá
> szükségem, nektek hiányzott?

  Nem evil, hanem egy eszköz, amelynek vannak alkalmazási területei, előnyei
és hátrányai. Egy desktop alkalmazáshoz kissé erős lenne valamilyen DB-t,
vagy cache-t használni (amely például önmaga singleton egy JVM-ben). Az
utóbbi időben többször is használtam, tipikusan futásidejű konfiguráció
tárolására. És amit helyette használnál, az szinte biztos, hogy a háttérben
singleton. :)
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor