[Java lista] JPA Cascade törlés probléma

Cserep Janos cserepj at szeretgom.hu
2008. Okt. 27., H, 15:17:38 CET

> De a kérdést még mindig fenntartom ... Miért is nem támogatja a Sun-os JPA?

Kimaradt a szabványból, ha arra gondolsz. Majd belerakják a
következőbe:), Addig meg minden magára valamit is adó implementáció
nyújta a saját annotációhalmazát, amivel pótolja a szabványból hiányzó
dolgokat.

> Mégis ez lenne a lényege a cascade-nak...

A szabványban benne van feketén és fehéren, hogy kétirányú asszociáció
esetén a fejlesztő felelőssége mindkét irányt összhangban tartani.
Azaz a Set-ből törölni önmagában nem elég (Toplink esetén a global
cache-t gyönyörűen el lehet rontani, ha nem figyelsz erre), a másik
oldalt is le kell null-ozni. És amikor a másik oldalt "nullozod",
akkor akár egy em.remove()-ot is kiadhatsz rá.

Ez nem OODB, hanem ORM. Attól, hogy megússzuk a relációs mappinget,
még ugyanúgy tranzakciókban kell gondolkodunk szerintem JPA kód esetén
is, mintha sima JDBC-t írnánk.