[Java lista] iphone

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Sze. 3., Sze, 15:58:34 CEST

On Wed, 3 Sep 2008 15:46:05 +0200
"Tamás Viktor" <viktor.tamas at gmail.com> wrote:

  Hali!

> ern0: szerintem Te pontosan tudod hogy mekkora jelentosege van a zajnak
> es a mesterseges zaj keltesenek.

Hat biztos, hogy van. Egyebkent azt leszamitva, hogy kicsit zavaro a
mobil szoftver piacnak szerintem jot fog tenni. Egy darabig nem ertettem,
aztan egy blog bejegyzes kapcsan leesett, hogy ez igazabol a plebs
'okostelefonja'. Azok cuppannak ra elsosorban, akik eddig nem voltak
hajlandoak olyan keszuleket venni - vagy legalabbis egyaltalan nem volt
naluk szempont - amire normalis szoftvert lehet csempeszni. Azokat fogja
megnyerni, akik szerint a telefon marpedig telefonalasra valo :), es
annal egy picit azert tobbet tud.

> Java-s fejlesztok vilagat egyebkent mennyire erinti az iPhone? Gondolom
> sem MIDP-t sem JavaSE-t nem tud.

Nincs java. A sun mintha egybol a megjeleneskor bejeletette volna, hogy
majkd ok csinalnak ra VM-et, de hat attol sokat azert ne varjunk. Eleve
ugye nem lesz ott a keszulekeken, raadasul az iTunes trukknek
koszonhetoen az apple siman megakadalyozhatja a terjesztest. Marpedig
nyilvan ezt tenne, mert egy telepitett java VM azt jelentene, hogy az
itunes megkerulesevel is lehetne szoftvert telepiteni a telefonokra. (Bar
ha nagyon akar valaki VM-et a telora, akkor nyilvan beadja a derekat,
hogy az is csak az apple-on keresztul beszerzett szoftvereket engedje
telepiteni.)

> Android lesz ra? A tippem hogy foleg

Nem valoszinu, lasd fent. Meg ertelme sem lenne, mert az android egy
komplett telefon kornyezet (a megszokott telefonos alkalmazasokkal), es
melyik iFan akarna lecserelni a valoban csillogo apple UI-t barmire is?
(Nem hiszem, hogy tul konnyen ki lehetne hackelni a VM-et az androidbol,
hogy csak egy alkalmazas fusson, a rendszer tobbi resze meg ne
latszodjon.)

> webalkalmazasokon keresztul szerver oldalon vagyunk erintettek.

Hat vagy meg kell tanulni ObjC-ul, illetve pythonban is lehet birizgalni a
keszuleket (Balage...), kerdes, hogy az APIk mennyire elerhetoek, illetve
a meglevo Mac-es python bindingok mennyire hasznalhatoak. Csodat meg
amugy sem lehet vele muvelni, mivel csak egy felhasznaloi alkalmazas
futhat, es az is csak az eloterben. (Innentol kezdve a legerdekesebb
alkalmazasok ki is vannak love. Ha meg BT push registry sincs, akkor meg
aztan tenyleg csak egy zsebmac-rol van szo.)

  atleta