[Java lista] Agilis módszertanok alkalmazása magyarországi cégeknél

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Sze. 15., H, 18:07:24 CEST

On Mon, 15 Sep 2008 16:44:08 +0100
biziclop <biziclop at gmail.com> wrote:

  Hali!

> Pedig valojaban kizarolag ilyenkor lenne igazan fontos.

Ebben nem ertunk egyet. Mondom, ez a resze nem tudom, hogy hogy mukodik,
de en naivan azt gondoplom, hogy ha mennie kell a szolgaltatasnak, akkor
adott pillanatban kevesbe szamit, hogy atnezi-e valaki a javitasodat,
vagy sem. Az RCS ugyis megorzi, utana lehet rajta lamentalni, hogy jo
lesz-e az ugy, vagy sem. Mivel epp nem mukodik az alkalmazas, ezert
nagyjabol mindegy, hogy mit valtoztatsz :). (Igen tudom, lehet olyan bug,
ami 3 orankent egyszer jon elo, es lehet ra olyan javitast adni, amitol
otpercenkent maga ala csinal a rendszer.)

Ugyanakkor nekem nagyon tetszik ez a megoldas, mert egy csomo probleman
segit. Az egyik ugye a kod minoseg: sok olyan fejleszto van, aki szivesen
ganyol azzal, hogy majd holnap megcsinalja rendesen. Vagy a jovo heten.
Vagy a kovetkezo verzioban. Aztan a vege egy olyan gubanc lesz, amit
egyre nehezebb kitakaritani, es ezert egyre inkabb halogatodik a dolog.
Masoknak viszont baromi egyszeru azt mondani, hogy na ezt tervezd at
szepen igy, es igy.

A masik elony, hogy az egesz csapat atlatja a kodot, legalabbis nagy
reszet. Hozza tud nyulni a masikehoz. Azt is mondjak, hogy jol lehet
egymastol tanulni, ehhez persze olyan kollegak kellenek.

> Nem kell tulmisztifikalni azert a Google-t. Ok is csak egy ceg,

Nem misztifikalom tul, egyszeruen nekem tetszik ez a gyakorlat. Nem is
allitom, hogy ok talaltak ki, viszont a szamomra ez egy tok jo
kompromisszumnak tunik a hagyomanyos, mindenki kodolgat magaban es az
eleg extrem :) parprogramozas kozott. Amint alkalmam lesz ra ki is fogom
probalni.

  atleta