[Java lista] 6-os java eles kornyezetben

bognár attila attila at netalfa.hu
2008. Sze. 18., Cs, 16:45:00 CEST

> Igen, de az, hogy mit tekintunk pazarlasnak, az elegge szubjektiven
> meghatarozhato csak. Tisztan szakmai szempontbol mostanaban az a divatos
> megkozelites, hogy hasznaljunk olyan eszkozoket, amikkel minel konnyebb
> es gyorsabb a fejlesztes es a karbantartas (tehat pl. magas szintu
> programnyelveket). Ez viszont tenyleg nagyobb energia felhasznalast
> eredmenyez, de hat ez nem meglepo, mert valakinek el kell vegeznie azt a
> munkat. Vagy a programozo csinalja meg, vagy a gep. Szerinyem ez a
> viccelodes ellenere is erdekes szempont.

A divatos nem mindig a jobb, de ismétlem: nem a kőkorszakot sírom
vissza, pusztán azt emeltem ki, hogy nem mindig kerül feltétlenül
(sokkal) többe jobban odafigyelni, ezáltal jobbat alkotni (nem az
alkotás miatt, hanem a hosszútávú életciklus miatt). Illetve hw
bővítéssel nem oldható meg minden probléma (ha tervezés/megvalósítás
miatt rossz a teljesítmény), jobb esetben csak tologatni lehet magunk előtt.

Az infrastruktúra bővítése és üzemeltetése szintén nem olcsó mulatság
(mely nemcsak abból áll, hogy új kiszolgálunk dugunk a rack szekrénybe),
ráadásul a havi díjak folyamatosan megjelennek, hamar összejönnek az így
kiadott emberhónapok.
(itt merül fel, hogy ha egy gyártó hw-t és sw-t egyaránt forgalmaz,
akkor mekkorát kaszál az erőforrás éhes rendszereken)

> Aztan az is konnyen lehet, hogy C-ben valo programozas helyett sokkal
> tobbet lehetne azon sporolni, ha a sok uresben jaro szerver helyett
> tobben hasznalnanak VPS vagy egyeb virtualizalt megoldasokat.

Pont emiatt gondoltam rá ebben a formában. A VMware ezen már
továbblépett: a DPM automatikusan lekapcsolja azon vasakat, melyek
teljesítményére aktuálisan nincs szükség (a futó virtuális gépeket
előtte nyilván átpakolja másik vasra).
A következő generációs VMware adatközpontban a bejelentés szerint már a
kiszolgálók fogyasztását is nyomon lehet követni (ez most is lehetséges,
de gondolom teljesen integráltan/összevontan, esetleg az automatizált
döntésekben - például DPM esetén - tényező lehet).