[Java lista] Tervezési minták

Loxy Gento loxygento at gmail.com
2008. Sze. 23., K, 10:00:30 CEST

Sziasztok,

nekünk az egyetemen volt egy jó jegyzet a témában magyarul, az alábbi linken
elérhető

http://people.inf.elte.hu/sike/pt2.ps

2008/9/23  <istvan.ketler at lhsystems.com>:
> Szia,
>
> sajnos, nem ismerem a vonatkozó magyar irodalmat, így erre a kérdésre nem
tudok válaszolni. Azt tudom, hogy főleg az egyetemisták (és a kezdő
szakemberek) még nem beszélik annyira jól az angolt, hogy nagyon szeretnének
angol szakirodalmat olvasni, szóval egy ilyen sorozat mindenképpen hasznos
lenne.

> Tetszik, amit írtál, jól körüljárja a "hogyan" kérdését, viszont kicsit
öncélú abban az értelemben, hogy nem sokat beszél a "miért" kérdésre adott
válaszról. Szóval ha valaki úgy dönt, hogy neki a singleton kell, akkor a
cikk alapján kiválaszthatja a neki tetsző megoldást - viszont semmi
segítséget nem kap magával a döntéssel kapcsolatban, hogy miért is kell neki
egyáltalán a singleton.

> Az eredeti ugye arról is értekezik, hogy mikor és miért érdemes adott
patternt használni. De példának mondhatnám a Java Cookbook című könyvet is
(Ian F. Darwin, O'Reilly Inc.), amely következetesen a "problem - solution -
discussion (and samples)" minta szerint épül fel. Nekem nagyon tetszik ez a
megközelítés, hiszen szoftverfejlesztés közben nem úgy általában, l'art pour
l'art akarok singletont létrehozni, hanem szembesülök egy olyan problémával,
amelynek implementálására a singleton jó megoldás.

> Egyébként ha már ezen a környéken tevékenykedsz, szerintem az
antipattern-ek legalább annyira hasznosak, mint a pattern-ek (sokszor együtt
is tárgyalhatók: jelen esetben például mikor és miért káros a singleton
használata).

> [...]
>
> István Ketler
> Project Coordinator
>
> Lufthansa Systems Hungaria Kft.
> Airline Management Solutions
> Schedule & Revenue Management
> Alkotás u. 53.
> 1123 Budapest
> Hungary
>
> Tel: +36 1 887-2815
> Fax: +36 1 887-2977
>
> Room: MOM Park, Building A, Room 556
>
> e-mail: istvan.ketler at lhsystems.com
> Internet: www.LHsystems.hu
>

> Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Lufthansa Systems Hungaria
Kft, Budapest, Fövarosi Birosag 01-09-463417