[Java lista] Tervezési minták

bognár attila attila at netalfa.hu
2008. Sze. 23., K, 14:42:52 CEST

Szia!

Egy-két dolog már elhangzott, én a bevezetőn is módosítanék:
- "úgy kell viselkednie, mintha több példány létezne belőle"
- "a felhasználónak nem kell tudnia, hogy ő egy egyedi példányt kap,
vagy a kapott példányon osztozik több felhasználóval"
Régen volt már a Singleton elmélete, de ezekkel nem értek egyet, de
szerintem Te sem, mert "getInstance()"-nak hívod az elérő metódust a
példákban :-)
A fogalmazásnak pont azok számára van lehetősége, akik most tanulják,
szerintem nem kell őket félrevezetni túlbonyolított ideológiával :-) A
Singleton biztosítja, hogy valamiből csak egy legyen, az üzleti
logikának pedig ne kelljen ennek megvalósításával foglalkoznia.

Írod még ezt is: "Ebből következően úgy kell megírnunk a /*singleton*/
osztályunkat, hogy az szálbiztosan működjön."
Általában valóban követlemény a párhuzamos hozzáférés, de azért vannak
esetek, amikor minden szekvenciálisan történik.

Ha már írod az alkalmazás kiszolgálókat is: ott pont célszerű kerülni a
static változókat, célszerű lenne erre is kitérni.

Üdv,

Attila