[Java lista] Tervezési minták

biziclop biziclop at gmail.com
2008. Sze. 23., K, 15:31:13 CEST

Azt garantalja, hogy az adott osztalynak csak egy peldanya van.

Azt viszont sajnos nem garantalja, hogy az osztalybol csak egy peldany
lesz a VM-ben, azt meg p[lane nem, hogy mas VM-ekben se lesz.

Vagyis az a meglehetosen szuk definicioja az osztalynak, amire nezver
a singleton garantalja az egyediseget, gyakorlati szempontbol
teljesseggel haszontalan.

Trivialis dolognak tunik, de pontosan ez az, amire legtobbszor szoktak
hasznalni a singletont, hibasan. A singleton egyedul akkor jo, hogy ha
egy osztalybol nincs szukseg sok peldanyra, es az uj peldany
letrehozasa draga. Nem alkalmas lockolasra, tranzakcionalitas
biztositasara, es altalaban veve is elonyos ugy gondolni ra, mint
amibol kisszamu, de egynel adott esetben tobb peldany van.

lsp