[Java lista] Tervezési minták

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Sze. 23., K, 16:06:11 CEST

On Tue, 23 Sep 2008 15:55:01 +0200
Verhás István <istvan at verhas.com> wrote:

  Hali!

> A "A javasolt megoldás"-ban szerintem a konstruktor private kéne legyen
> különben még egy gonosz másik osztályban ami éppen abban a package-ben
> leledzik képes lesz példányosítani és akkor oda a classloaderen belüli
> egykeség is.

De ez sokszor nem is szamit. Ha a singletonkent hasznalt peldany nem
piszkalja az osztalyvaltozokat, akkor tok mindegy, hogy a kliens kod
valahol csinal-e belole masik peldanyt, vagy nem. Raadasul a singleton
patternnek csak az egyik implementacios megoldasa az, hogy a sajat
osztalyahoz kotunk egy peldanyt (be lehet drotozni az alkalmazas szerver
contextjebe is, vagy spring-bol is el lehet erni, stb.) Ezekre az
esetekre felkeszulve kifejezetten hasznos is lehet, ha barki csinalhat
peldanyt. Az az alkalmazas logika resze, hogy van egy peldanyod (a
singleton), es te mindenutt az hasznalod az alkalmazasban.

  atleta