[Java lista] OFF(?) -> Oracle & SUN

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2009. Ápr. 21., K, 19:46:53 CEST

Hali,

WoW! Megjövök az IQSymposiumról, és látom mekkora thread kerekedett a
témában. :o)

Jó volt olvasni a hozzászólásokat.

>Hogy a JDevelopper ORA cucc azt persze nem tudtam,

A JDeveloper tudtommal úgy "született", hogy az Oracle megvásárolta a
Borlandtól a JBuilder akkor aktuális verziójának 2.0?, 3.0?, 2.3?
forráskódját és párhuzamosan a Borlanddal el kezdte fejleszteni a
sajátjának.

A fenti példa is mutatja, hogy nem minden vásárolt cucc jut ebek
harmincadjára (RDB) és amúgy mások is 'nyírnak' ki terméket, lásd az IBM és
az Informix esetét. A JDeveloper kifejezetten stratégiai termék lett az
Oracle-nél tudtommal. Ezért végtelenül nehéz az egész problematika.

Én inkább azon aggódom, hogy az utóbbi időkben hihetetlen mennyiségben
vásárolt redundáns fukcionalitást az Oracle. Warehouse Builder mellé
Sunopsis-t, OC4J mellé BEA, most mellé SUN etc. Mikor lesz ebből letisztult
termékportfólió? Van-e erre egyáltalán esély? Van ami sikeres integrációnak
mondható (szerintem) pl.: Oracle Express -> OLAP rdbms-szerveropció, vagy
Darwin -> Oracle Data Mining rdbms-szerveropció & free Javas kliensek. De
mindez perpillanat beláthatatlan.

>http://www.bi.hu/adattarhazak/hirek/cikk3174.html

A másik sql-listán az egyik srác cikket is írt iziben a fenti linkre:
szerintem érdemes átfutni.

MM