[Java lista] agile development

Gergely Hodicska felho at avalon.aut.bme.hu
2009. Aug. 11., K, 00:09:38 CEST

> Nem (csak :)) gunyolodasbol kerdem, komolyan kivancsi vagyok.
Ezt neked kell eldönteni. Ha mondjuk eleve kb. bullshitnek tekinted,
akkor valszeg kevesebb érdekeset fogsz benne találni. Persze lehet, hogy
te épp tényleg hasnoló tapasztalásokra jöttél rá (a legtöbb jótanács pár
nagyon alapvető "igazságnak" a kibontása), de azért elég sok fejlesztő
van, aki messze nincs ezeknek a tudatában (vagy csak nincs meg a kellő
késztetése, hogy alkalmazza).

Én pl. kíváncsiságból elolvastam a Clean Code című könyvet, sok olyan
dolgo volt benne, amit magam is követek, de azért voltak benne érdekes
részek. Ezek sem feltétlnül fene nagy megfejtések, de más az amikor úgy
kb. motoszkál a fejedben, és más az amikor ezt ki is mondják.

Ehhez vedd azt még hozzá, hogy ami neked most alap, az X éve nem volt
az, valakinek ki kellett ezeket találni. Valamiért mégis úgy érezték
emberek, hogy váltani kell, mert az addig használt módszerekkel egy
csomó projekt bedőlt.

Néha visszaolvasgatok levlistákat, és amik 7-8 éve nagy ötleteknek
tűntek, az már tök alap.

Vagy pl. épp nemrég mesélte egy ismerősöm, hogy elkezdtek SCRUM
módszereket alkalmazni (kb. annyi, hogy kint vannak egy táblán kis
kártyákon a todo-k, a fejlesztők innen maguknak választanak stb.), és
látványosan megnőtt a csapat produktivitása. Pl. nem hiszem, hogy ez
olyan dolog, ami csak úgy authentikusan kipattan az ember fejéből.

Üdv,
Felhő