[Java lista] JMS kerdes

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2009. Aug. 17., H, 20:08:14 CEST

Szia,

Aham, az nehezen fog menni, mert az EJB-t csak a konténer hívhatja, az
onMessage-en keresztül, a session bean nem tudja hívni.
Én az MDB-t a process indítására gondoltam, de azt látom, hogy már
megoldottad. A státusz visszaadását mi úgy oldottuk meg, hogy
adatbázisba írtuk, és a session bean mindig onnan kérdezgette. Ez
ezért is jó, mert ha pl. clusterezett környezeted van, az egyik
node-on fut a processz, de a státusz lekérés a másik node-on fut,
akkor csak az adatbázis, ami közös.
No meg persze a JMS, és mér értem, hogy mit szeretnél. Én ettől
függetlenül inkább az adatbázisosat javasolnám. A JMS-es megoldásnál
szerintem az a probléma, hogy a konténer kezel tranzakciókat, és hiába
küldesz be egy csomó üzenetet, csak commit-nál megy el. Ezt úgy
oldhatod meg, hogy a státusz üzenetet külön tranzakcióba teszed, pl.
csinálsz egy új metódust RequiresNew tranzakciós attribútummal, csak
vigyázz, hogy mindenképp proxy-n keresztül hívjad (vagy másik bean,
vagy ugyanazon bean SessionContext.getBusinessObject()-en keresztül).

István