[Java lista] számítási teljesítmény

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2009. Aug. 29., Szo, 21:59:46 CEST

Hali,

>A probléma azzal van hogy ezt 10.000 kéne lefuttatni :)
>Az egy picit sokáig tart.

Az a 8.x10.000 másodperc belefér egy napba. Milyen időközönként kell a
futás, mi az elvárásod, hogy mennyit fusson az egész hóbelevanc?
Hányszorosan kell srófolni?

64-bites oprendszer (32-bitessel szemben). Számolásigényes alkalmazásoknál
van benne tartalék. (Oracle és Java esetén nekem saját tapasztalat.)

Profiler lehet az egyik triviális módszer, a másik, hogy szétválasztani mi
az effektív megcélozandó számolási teljesítmény, és mi az
össz-rendszer-overhead a teljes alkalmazásban. Nekem 120.000 számolás/8 sec
eléggé javítható teljesítménynek tűnik első hallásra, a reprezentációtól az
algoritmusig sok mindenből fakadhatóan

Extra-memória/tár bevetése a számolásokba a processzor könnyítése érdekében?

A párhuzamosítás a triviálistól (pl.:páros és páratlan indexekre való
szétdobás potenciális lehetősége) a GPU-programozásig tényleg sokféle lehet.
Kérdés mi, hogy éri meg.

MM

PS: Tényleg lehet ilyen problémát JVM-paraméterrel hatékonyan tuningolni?
Eszem-faxom megállna. :o)