[Java lista] számítási teljesítmény

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2009. Aug. 30., V, 08:54:56 CEST

Hali.

>Ahogy Péter írta, esetleg ki lehet tolni a számítást (vagy annak egy
részét)
>natívba - bár én előbb nyúlnék Matlabhoz vagy Maple-höz, mint Fortranhoz
:-)

http://www.omatrix.com/

- Tárgyunk szempontjából irreleváns, csak érdekességnek írom (konkrét saját
tapasztalat, mivel megvásároltam, használtam a cuccost), a csomag
matlab-kompatibilitást célzott meg, annál viszont nagyságrendileg jobb
performanciával (és relevánsan olcsóbban). És a központi magva Fortranban
íródott. Azt akarom csak mondani, hogy még ha nem is annyira látványos, de
még a PC-s világban is meglepő módon ott van a Fortran, így-úgy.

- Egy Maple bevonásához, egy szintén erősen offtopik sztori. Egy apuka lánya
az alábbi feladatot kapta általános iskolában: 1*2*2*3*3*3*....*9 szorzatnak
mik az utolsó számjegyei és le volt törve, hogy ő ezt nem érti. Persze a
feladat lényege, hogy beszorzás nélkül szülessen meg a válasz, de ő benyomta
Excelbe és 'valahogy' mást kapott eredménynek (mint kellett volna) meg mint
aztán én Maple-ben. Mert hogy a Maple az összes értékes jegyet kihozta,
szemben az Excellel. Azt akarom csak mondani, hogy akár egy Maple
bevetésével is, izgalmasabbá tud válni élet. ;)

MM