[Java lista] array

Gábriel Ákos akos.gabriel at i-logic.hu
2009. Dec. 9., Sze, 15:15:48 CET

On Wed, 2009-12-09 at 14:21 +0100, Peter Verhas wrote:
> A ki kell nullázni az újrafoglalás esetén alacsony szinten
> implementálva van, ami nagyon hatékony tud lenni (pl. Z80-ban volt 1db
> gépi kódú utasítás, ami egy memória területet lenullázott).
>
> Ha nem szar a gc, akkor nem fordulhat elő, hogy lenne ugyan annyi hely
> a memóriában amit kérünk, csak szegmentált és ezért nem tudja odaadni.

Márpedig sajna szar. Minden alverzióval kicsit másképp szar. Oké, ez a
hatos cucc már nem annyira... :)

> Ilyen esetben a gc-nek neki kell indulnia és át kell pakolásznia
> memóriát, hogy legyen összefüggő hely. Legfeljebb sokáig tart. A Java,

Bizonyos gc-k pedig maximalizált ideig futnak. Egy ilyen esetben pedig
akár előfordulhat, hogy sose ér az áthelyezős művelet végére, ekkor jön
a recover, ergo kész a fagyi. Persze nem a 100byteos tömbökről
beszélünk, mint ahogy az optimalizálásnak sincs ilyenkor értelme, de
mondjuk egy gigabyte-os tömb már finom falat.

--
Üdvözlettel,
Gábriel Ákos