[Java lista] Request URL elemzése

Peter Verhas peter at verhas.com
2009. Dec. 10., Cs, 15:03:37 CET

Akkor megvallom részletesen: sok éve kipróbáltam, működött. Nem
élesben, nem projektben, de tetszett. Most hogy visszakérdeztél
ránéztem a

http://java.sun.com/products/servlet/2.2/javadoc/

dokumentációra, és látom, hogy deprecated. Bocsánatot kérek, elhamarkodtam.

Egy gépen belül akkor sem használnék http protokollt, hanem megoldanám
valahogy máshogyan. Amit a ServletContext.getServlet() hívással meg
lehetett oldani, azt most is meg lehet tenni, csak le kell
programozni. De hogy hogyan gondolom azt nem mondanám el, mert nem
próbáltam ki, és most nincs is rá szükségem.

És akkor most jön az, hogy éppen most fejeztem be egy projektet, ahol
praktikusan egy gépen vannak a komponensek, és mégis http
kommunikálnak. Ennek viszont az az oka, hogy tipikusan a modulok
különböző gépre kerülhetnek. Amíg elég a teljesítmény, addig lehetnek
egy gépen, amikor kevés a teljesítmény, akkor nem az az út, hogy a
http helyett valami hatékonyabban csinálunk, hanem szétdobáljuk
gépekre. A kérdezett példában pedig pont az volt, hogy ugyanaz a gép.

Egyébként ha nem ugyan azon a  gépen van a cél URL, amit el kell érni,
akkor konfigurálhatóvá kell tenni a programot. WAR program esetében
Viczi írt erről egy jó kis blog bejegyzés a
http://jtechlog.blogspot.com/ blogján. De ez már messzire vezet az
eredeti kérdéstől.

Szigorúan véve az eredeti kérdésre két válaszom van. Az egyik, hogy
valószínűleg ennél elegánsabb megoldás nincs. A másikat nem írom le,
mert nekem nincs annyi időm, hogy ilyenekkel foglalkozzam.

Péter