[Java lista] array

Zsombor gzsombor at gmail.com
2009. Dec. 11., P, 15:19:37 CET

2009/12/11 eMeL <emel at emel.hu>

> Nem csak az array clear()-t hiányolom, de a tömb hosszának csökkentését is.
> Az addig rendben van, hogy az Arrays.copyOf a kitalált módszer, de hát
> minek létrehozni új tömböt, ha csak csökkenteni kell és vállalom a hossz
> csökkentés miatti memória veszteséget (mert tudom, hogy még mindíg az a
> kevesebb ár).
>
> A tömb osztálynak meg édesmindegy lenne, most is van benne egy hosszt
> nyilvántartó érték ;)
>
> eMeL
>
> ui: a Java minden zsenialitása mellett meg akarja védeni az embert
> [...]

A tömb hosszának csökkentése nem olyan triviális, ha belegondolsz, ugyanis a
GC-nek is tudni kell róla. Vagy nyomonkövetnie az "aktuális" hosszt és a
memóriából lefoglalt hosszt, vagy pedig újra kéne lefoglalnia manuálisan
minden ilyen csökkentés esetén. S akkor meg ugyanott vagyunk, mint voltunk
:)

Zs