[Java lista] for: ++i vagy i++

Tamás Viktor viktor.tamas at gmail.com
2009. Feb. 8., V, 13:27:10 CET

C++-ben az operator overloading miatt is meggondolando a prefix
operator hasznalata. Nem biztos hogy az i++ egy sima atomi muveletet
jelent. De nem is ez a lenyeg, hanem hogy a postfix operator maga utan
von egy extra masolat keszitest az eredeti i ertekbol, ami szinten nem
biztos hogy egy konnyusulyu muvelet (i lehet osszetett objektum),
raadasul nem compile time optimalizalas targya.

Java-ban is lattam mar olyat aki megmagyarazta, hogy a ++i azert jo,
mert az eredeti i erteket nem kell megorizni az utokornak. Talan el is
hittem, ennek ellenere mindig postfix operatort hasznalok,
jobbszeretem.

Franc tudja, talan ha az i nem lokalis valtozo lenne hanem mezo / nem
int lenne hanem long / tobbszalas lenne a kornyezet vagy ezek
kombinacioja, akkor lenne jelentosege. Akinek van kedve gondolkozzon
rajta, nekem nincs. :)