[Java lista] optimalizálás

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2009. Feb. 11., Sze, 12:56:58 CET

On Wed, 11 Feb 2009 11:40:40 +0100
Gabor Szokoli <szocske at gmail.com> wrote:

  Hali!

> Altalaban mindenkinek jobb, ha a felhasznalo vagy kepviseloje minel
> elobb minel teljesebb(nek tuno) prototipussal szembesul, mert a
[...]
> Nekunk ilyen ugyfelunk van: Kitalal eszeveszett dolgokat, amik ha a
> web GUIt (ami amugy dinamikusan all ossze es kb 1% a sulya a
> projectben) nem erinti a valtoztatas, akkor szerinte "ehhez nem is
> kell programozni" :-)

Erre szoktak ajanlani a paper prototypingot: papirra megrajzolni az
ablakokat, menuket, stb. es leulni a felhasznaloval aztan leszimulalni a
programot. O rabok egy gombra, te elerakod az uj ablakot, stb.

Valahol ertheto, hogy a tudatlan juzer a szemenek hisz inkabb, mint a
fulenek. Legalabbis az elso nehany alkalommal, de tobb helyen is azt
olvastam, hogy azert errol eleg nehez leszoktatni oket, ezert a
legegyszerubb, ha a prototipus ('deszkamodell' ugye) ugy is nez ki. Akkor
nem kell magyarazni, hogy emogott meg nincs db vagy valos viselkedes csak
egy mock vagy stub. Latja. Van is swinghez egy L&F ami segithet
ebben: http://napkinlaf.sourceforge.net/ . HTML oldalaknal meg
megegyszerubben el lehet talan erni, ha van egy direkt donta CSS. Ha nem
erinti a gui-t, akkor meg megszivtad :).

En egyebkent voltam mar olyan szituban is, ahol a projektvezeto
rajatszott erre, es amikor csuszas volt es jott volna a demo, akkor kulon
kerte, hogy valami legyen, ami latszik. Nem baj ha meg nem a szerverrol
jon, nem baj, ha nem ugy, de az ugyfel azt latja, hogy jol allunk es
aztan 'majd behozzuk'... ;)

  atleta