[Java lista] ip geolocation

Szendi Varga János szendi.varga.janos at nextent.hu
2009. Feb. 13., P, 09:52:45 CET

A téma szempontjából érdekes:
http://gmailblog.blogspot.com/2009/02/new-in-labs-add-your-location-to-your.
html

-----Original Message-----
From: javalist-bounces at javagrund.hu [mailto:javalist-bounces at javagrund.hu]
On Behalf Of Vig Balázs
Sent: Wednesday, February 11, 2009 12:56 PM
To: javalist at javagrund.hu
Subject: Re: [Java lista] ip geolocation

Hali!

Nagyjából ugyanazt mondjuk.

> A kerdezo kifejezetten itthon mukodo megoldast keresett es lsp otlete is
> erre vonatkozott: nehany itthoni szolgaltatonal egyes halozat eszkozok

Erre a válasz az, hogy jelenleg nincs ilyen működő szolgáltatás (legalábbis
még nem hallottam róla).

További szép napot:
VigB

Feladó: javalist-bounces at javagrund.hu [javalist-bounces at javagrund.hu],
meghatalmazó: Marai Laszlo [lists at atleta.hu]
Küldve: 2009. február 11. 12:43
Címzett: javalist at javagrund.hu
Tárgy: Re: [Java lista] ip geolocation

On Wed, 11 Feb 2009 09:37:00 +0100
Vig Balázs <Balazs.Vig at dataexplorer.hu> wrote:

  Hali!

> Az erőforrás igény a sávszélesség lenne szerintem. Egy olyan portál
> esetében, ami napi több millió letöltést kezel naponta az a pár %
> teljesítménykiesés is problémás lehet. A másik, hogy ez sem

Nem szamoltam utana, csak csukott szemmel hasalok, de nem hiszem, hogy
gond lenne. Eloszor is nem kell minden letolteshez megcsinalni, csak vagy
IP cimenkent es mondjuk naponta vagy legrosszabb esetben is egyedi
latogatonkent, abbol pedig azert a 100 000 is ritkasag itthon.

Egy hop belovesehez vesztesegeket nem szamolva kell egy db. ICMP csomag,
ami alapbool asszem 64 byte. Nem kell az osszes hop-ot merni, mert pl.
azt tudhatod, hogy a szervered elott az adatkozpontban (mondjuk a BIX-ig)
hany db. van.

> [...]

A kerdezo kifejezetten itthon mukodo megoldast keresett es lsp otlete is
erre vonatkozott: nehany itthoni szolgaltatonal egyes halozat eszkozok
DNS neveben szerepel azok foldrajzi helye, pl. a DNS neve. Ugy remlett,
hogy a UPC-nel is igy van, de nem. Es persze van tobbszazezer mobilnetes
elofizeto, stb.

> Esetleg olyan módon, hogy az összes szolgáltatótól be kell kérni a

Hat pont az nem mukodik :).

> Valamint ezt a listát állandóan frissítetni. Nagy testvér üzemmódban
> pedig az irodaházakba is bekukucskálni.... Kérdés, hogy a szolgáltatók
> kiadják-e ezt az információt, és ha igen akkor mennyiért.

Mar ez is nagytestver uzemmod, a felvetes is eleve abbol indult ki, hogy
en tettem egy megjegyzest miszerint mar azert is morcos lennek, ha a
szolgaltatom a keruletet kiadna, ahonnan netezek. :) Ezzel az erovel
csinalhatnanak egy nagy magyar kozos IP geolocation adatbazist, ahol
ajto/hazszam pontossagig benne lehetne minden kiosztott cim. Ok ugyanis
termeszetesen tudjak, igen nagy valoszinuseggel naplozzak is. A modemeknek
sajat azonositojuk van, azt meg ugye pontosan lehet tudni, hogy kinek
melyik modemet adjak oda szerzodeskoteskor. (Nekem rajta van a
szerzodesemen a sorszama.) De ez erzekeny adat, es a magyar torvenyek
azoknak a kezeleset eleg szigoru feltetelekhez kotik. Szerencsere. Ha a
juzernek erdeke, akkor majd bejeloli egyszer, hogy hol van. Vagy irnak
hozza mobil klienst, ami kb-re (cella info, ill. az alapjan a szolgaltato
altal vegzet helymeghatarozas) vagy pontosan (GPS) le tudja jelenteni a
felhasznalo helyzetet. Ha a juzer is ugy akarja. Laptopok eseten lehet
meg hasznalni WiFi alapu helymeghatarozast, ami szinten onkentes es
kliens kell hozza. Ez is eleg jol kell hogy mukodjon a belvarosi
reszeken, mert nehez olyan helyre menni, ahol nem latsz 2-3 de inkabb
8-10 (!) halozatot. Abbol eleg jol lehet haromszogelni.
(google://skyhook :) a pelda kedveert)

  atleta