[Java lista] real-time graphing

Laja laja at freemail.hu
2009. Feb. 18., Sze, 13:09:36 CET

Hi!

> ami adott: glassfish, sok meropont
> ami kene: realtime megjeleniteni a beeso adatokat kliensenkent
> (kis dobozkak adatot gyujtenek, pl hany fok van, milyen a paratartalom,
> etc, es visszakuldik mondjuk 5 masodpercenkent).
>
> Ti hogy raknatok el oket? Hogy szednetek elo a megjeleniteshez?
> Mit hasznalnatok?

Mivel eddig senki nem mondott semmit, ezért leírom én hogyan csinálnám.
Az első kézenfekvő dolog az az applet. Abban vígan rajzolgathatsz amit
csak akarsz, és a szervertől folyamatosan kéred le az adatokat. Szval
nem a szerver kezdeményez, hanem a kliens. Mivel ma valamiért nem divat
az applet, ezért persze megoldható flashben is, az úgyis majdnem js.
Aztán ugyanezt meg lehet csinálni elvileg javascriptel is.
Kommunikációval nincs gond (lsd. ajax), rajzolni meg ott a canvas...

Biztosan meg lehetne oldani valami szerver kezdeményezte pushing
dologgal is, de én csak akkor nehezíteném vele az életem, ha sokszáz
kliens lenne és egy szerver...

Laja