[Java lista] postgres gyorsítás

chico at tisztanet.hu chico at tisztanet.hu
2009. Jan. 17., Szo, 12:00:58 CET

Sziasztok!

Köszönöm a gyors reagálásokat,

- szerencsére nem produkciós a környezet (konverziós), így az fsync
kikapcsolása működhet

- A 16 Millió rekord (és a 2 GByte-os fileméret) az egyetlen tábla,
ilyen táblából van 3 + 30 db 1-600 MYte-os tábla (4 év adata
visszamenőleg).

- Sima táblánkénti betöltés, csak primary key unique index van.

- Az importálandó adat "insert into values (...)" formában van.
Ezt át lehet pgsql-es COPY-ra átalakítani (pl. shell scripttel), ha
igen akkor tudna valaki segíteni?
Érdemes ezzel foglalkozni 2 Gbyte-os fileméret esetén?

- Tranzakció: nincs rá szükség

- Hol látom ezt az említett I/O terhelést? Azt tudom, hogy a gépben 40
GByte-os HDD van RAID1-ben (nincs hatalmam a gép felett). Esetleg a
PostgreSQL-ben hol tudom ezt állítani? (a rekordok száma növekszik, de
csak nagyon lassan: select count(*) from tbl_001)

Segítségeteket köszönöm.

Üdv,
Chico

chico at tisztanet.hu ezt írta:
> Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan lehet meggyorsítani egy PostgreSQL
> betöltést Linux-on (CentOS).

  Erősebben dobod, vagy magasabbról ejted... :)

> A "dump.sql"-ben insert into utasítások vannak, összesen 16 Millió (2
> GByte)
> 1 nap alatt sem végzett, és néztem, hogy a processor terhelés 0.2%
> fölé soha se ment (a gép nem csinál mást).

  Csinál valamit egyátalán? Van I/O terhelés? A postgresql könyvtára
hízik?
Használsz tranzakciókat a dump-ban? Mennyi create index van a dump-ban?
Mekkora táblákra?
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor