[Java lista] code review

András Csányi sayusi.ando at gmail.com
2009. Júl. 19., V, 11:26:52 CEST

2009/7/17 Istvan Soos <syntern at sch.bme.hu>:
> A PMD-t én nem nevezném code review eszköznek, inkább csak code
> checker. És ha át is megy a kód rajta (már amelyik szabályának van
> értelme), volt már olyan projektem, amikor a mi kézi code review-nk
> összehasonlíthatatlan minőséget emelt a kódon. Igaz nagyon olcsó
> outsource-olt fejlesztők voltak az elkövetők...
>
> István

Értem, hogy mit mondasz. A jelenlegi fejlesztési módszertanban nagyon
nincsen még helye annak, hogy code review-ak alkalmazzunk. Éppen annak
keresem a helyét, hogy milyen módon lehet beilleszteni, hogy a
jelenlegi fejlesztési ütem ne bomoljon fel. Az első 2-3 projektnél
úgyis még csak olyan információkat fog adni a code review alkalmazása,
amely aztán megszokásokká válik (pesticide hatás) utána lehet
finomítani a dolgokon. De valahol el kell kezdeni és a pmd jónak
tűnik. Aztán apró lépésekkel haladunk az architekt által megálmodott
cél felé.

--
- -
--  Csanyi Andras  -- http://sayusi.hu -- Sayusi Ando