[Java lista] Class szintu tulajdonsag kenyszeritese compile-time

sashee gsashee at gmail.com
2009. Júl. 22., Sze, 19:58:14 CEST

Sziasztok!

Van arra valami mod javaban, hogy compile time legyen kenyszeritve
classhoz tartozo tulajdonsag? Pl annotacio meglete vagy statikus
metodus.
Egy pelda a kerdeshez, igy szerintem konnyebben ertheto, hogy mit szeretnek:
Van egy varos, benne lehet felvenni goblinokat. Goblinnak ara van, es
csak akkor szeretnem peldanyositani, ha a jatekos tenyleg ki is tudja
fizetni. Igy ha a karakterek ososztalyba teszek egy abstract int
getAr() fv-t, akkor azt sajnos nem tudom meghivni, mivel amikor ezt
ellenorizni szeretnem, akkor meg nincsen goblin peldanyom. Ezert
jolenne egy olyan statikus metodus vagy annotacio, amelyik biztos,
hogy letezik, igy reflectionnel mar meg lehetne nezni az arat
barmelyik karakternek, es nem fordulhat az elo, hogy irok mondjuk egy
orkot, es lefordul, de futas kozben pedig hibat dob.
Talan a legjobb, amit eddig talaltam, az az Inherited metaannotacioval
ellatni az absztrakt os egy annotaciojat, akkor legalabb mindig talal
valamilyet, de igazabol en kenyszeriteni szeretnem a programozot, hogy
ezt mindenkeppen felul kell biralnia.
Ugy gondolom, hogy talan egy Factory-val lehetne megcsinalni jora,
hogy lenne egy GoblinFactory, ami tudja az arat, valamint tud
peldanyositani is, de en nem szeretnek mindig 2 osztalyt letrehozni,
amikor igazabol 1 is eleg lenne.

Tud esetleg erre vki vmi elegans megoldast?

Koszi elore is

sashee