[Java lista] FileNotFoundException holott ottan van az :-)

Mariák Kálmán sirkalmi at gmail.com
2009. Jún. 11., Cs, 13:52:40 CEST

Mindegy, hogy kinek minek a problémája nem felelősöket hanem megoldást
keresek. :-)
A probléma abból adódik, hogy a Windows cp852-es kódlapot használ így a
fileneveket is ez alapján írja le. A Solaris meg UTF-8-at használ így a
fileneveket ezen kódlap alapján adja vissza. Tehát cp852-es kóddal leírt
szimbólumokat próbál megjeleníteni UTF-8-as kódlappal. A gond az, hogy
előfordulhat olyan eset amikor a cp852-es kód az UTF-8-as kódtáblán nem
nyomtatható karakterre mutat így azokat kérdőjellel helyettesíti. Ebben
az esetben adatvesztés következik be mert ezen kérdőjeles filenevekből
sehogyan sem állítható vissza az eredeti. Talán, ha a Java-nak meg
lehetne mondani, hogy annak ellenére, hogy a rendszer UTF-8 locale ra
van beállítva a filenév kiolvasásakor a cp852-es kódlapot használja de
csak abban az esetben, ha az UTF-8 -as próbálkozáskor
FileNotFoundException keletkezik.

--
sirkalmi