[Java lista] FileNotFoundException holott ottan van az :-)

István Székely istvan.szekely at i-logic.hu
2009. Jún. 11., Cs, 14:41:28 CEST

Szia!

Mariák Kálmán wrote:
> A probléma abból adódik, hogy a Windows cp852-es kódlapot használ így a
> fileneveket is ez alapján írja le. A Solaris meg UTF-8-at használ így

Már most nem azért, de a Windows nem 852-es kódlapot használ. Ráadásul
egy magyar 1250-est, egy angol meg 1252-est (vagy fordítva). Lehet, hogy
ez a te gondod, hogy rossz kódolásból indulsz ki a konverziónál.

A terminálban (cmd.exe vagy mi ;)) valóban 852-es kódlapot használ,
szerintem DOS kompatibilitás (?) miatt. Kipróbálhatod, ékezetes
karaktereket írsz ki egy egyszerű Java programmal, és addig állítod az
encodingot, amíg jó nem lesz (itt 852 kell legyen).

Üdv,
Stivi