[Java lista] FileNotFoundException holott ottan van az :-)

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2009. Jún. 11., Cs, 16:27:12 CEST

On Thu, 11 Jun 2009 15:08:10 +0200
Mariák Kálmán <sirkalmi at gmail.com> wrote:

  Hali!

> Mindenkitől nagyon köszönöm a segítséget! Kérdés még, hogy minden FTP
> kliens közli a szerverrel, hogy milyen kódolással értelmezendő az általa
> küldött file-ok nevei? Mert ugye csak ebben az esetben tudja elvégezni
> az esetleges konveriót az FTP szerver.

Gondolom ennek forditva kene mukodnie. Konnyen elkepzelheto, hogy az FTP
protokoll nem mond semmit a charsetrol, akkor viszont illene az ASCII-nal
maradni, vagy bizni abban, hogy a masik oldal utf-8-at hasznal. Hasrautes
szeruen mindenfele egyeb code pagekkel probalkozni biztos nem vezet
jora :).

Egyebkent en tovabbra sem ertem, hogy miert nem tudta a java megnyiti a
file-okat.

> gond az, hogy előfordulhat olyan eset amikor a cp852-es kód az UTF-8-as
> kódtáblán nem nyomtatható karakterre mutat így azokat kérdőjellel
> helyettesíti. Ebben az esetben adatvesztés következik be mert ezen
> kérdőjeles filenevekből sehogyan sem állítható vissza az eredeti

Nem kovetkezik be adatvesztes, mert a kerdojelek csak a kiirasnal
jelennek meg (csak ott szabadna nekik). Pont ezert furcsa, hogy nem
tudtad megnyitni. Az UTF-8 az csak egy atkodolasa a 32 bites unicode
karaktereknek, tok fuggetlenul attol, hogy maguk a karakterek hogy
ertelmezendok. Csak azt vizsgalja a konverzios rutin, hogy az adott 32
bites ertek hany byte-on reprezentalhato. Maguk a unicode
karalterek meg barmilyen erteket felvehetnek, legfeljebb nem
tudod kirajzolni oket. Legalabbis ha jol ertem :).

Valahol nyilvan van egy konverzio ami nem reverzibilis,
de kerdes, hogy hol. Erdekes lenne egy kiserletet csinalni, es C-ben
megprobalni ugyanezt.

  atleta