[Java lista] FW: szakdolgozat

Peter Verhas peter at verhas.com
2009. Már. 22., V, 14:44:06 CET

Természetes egy bizonyos szintig. Senki nem segítene, ha nem szakmai
tanácsot kérnék, hanem azt, hogy valaki hosszan dolgozzon nekem csak
úgy ajándékba.

A példát azért hoztam fel, hogy mérhető legyen az, hogy mekkora
szívességet kért az illető. És nem is szakmai téma, illetve
pontosabban: egy másik szakma.

Egyébként nem pöccentem be, csak direkt fogalmaztam. Nem akartam mézes
mázos lenni, mert esetleg nem érti meg. Egyszer már megpróbálta
kitöltetni a kérdéssort, és nem nagyon töltötte ki senki. Mi erre a
reakció? Próbáljuk meg még egyszer erőből? (Bootoljunk újra hátha
elmúlik a bug?) Nem a kérdőív a rossz, hanem akik nem töltik ki? Nem
feltétlenül jó hozzáállás egy pszichológusnak készülő kartárs
részéről.

Egyszerűen leírtam, hogy szerintem miért nem töltik ki az emberek. De
ha úgy jobban tetszik: hogy én miért nem töltöm ki. Túl sok.

Ha pedig egy eMailből bárki indulatot érez ki (bepöccen és társai) az
a saját érzelmeit, indulatait látja a szövegben. Szintén tudnia kell
egy pszichológusnak készülő kartársnak, hogy a verbális kommunikáció
során a szöveg csak egy információ hordozó elem és pont az, amelyik a
legkevésbé mutatja meg az indulatokat. Egyes kommunikáció elméleti
könyvek szerint (nem IP, meg TCP, hanem emberek beszélgetnek típusú) a
kommunikációban az információ 20%-a a verbális, 80% a meta
kommunikáció és ebben a 20%-ban még mindig benne van a hanghordozás,
beszéd sebessége, hangmagasság stb. (Nem kerestem hivatkozást, ne
álljunk le vitatkozni, hogy 20% vagy 30% esetleg 80%.)

Aki meg ismer személyesen, az tudja, hogy kedves ember vagyok.

Péter

2009/3/22 Tamás Viktor <viktor.tamas at gmail.com>:
> Engem inkabb az oraber es a lejmolas elohozasa zavar egy olyan
> kornyezetben ahol teljesen termeszetes egymas segitese.

Verhás Péter
ügyvezető
Verhás & Verhás Szoftver Manufaktúra Kft.
peter at verhas.com
t: +36(30)9306805