[Java lista] Sql builder

Zoltan Arnold NAGY Zoltan.Nagy at Sun.COM
2009. Már. 23., H, 15:50:30 CET

Zsombor wrote:

> 2009/3/23 Böszörményi Péter <zmblevlist at gmail.com
> <mailto:zmblevlist at gmail.com>>
>
>     Nekem is az elso gondolatom ez volt, de az isten igazabol ugy lenne a
>     kiraly, ha az egesz, olyan lenne, mintha sima sql-t irnek, csak eppen
>     java fuggvenyekkel. Kb ilyesmire gondolok:
>
>     new Select().from("table1").where().column("id").equals(3);
>

> Ez miért jobb mint a "select * from table1 where id = ?" A triviális
> SQL-ek minden adatbázisban ugyanolyan triviálisan néznek ki, a
> bonyolultabbakat meg úgyis stringként egyszerübb leirni.

Attol fugg. :)

Ha valami JPA-implementacion keresztul hasznalsz ilyeneket (bar ott JPQL
-t kell hasznalod a querykhez), akkor
cachelhetsz (akar a lekerdezes eredmenyekent visszakapott objektumokat
is), ami nem hatrany. :)

EclipseLink lesz a JPA2 ref implementacioja, ajanlom figyelmetekbe :)

(persze, amugy is tud a db cachelni, de melyik a jobb: levinni a kerest
a dbig, az cachebol gyorsan visszatolja
neked a resultot, majd a JPA providered az object-graphbol elokeresi es
visszaadja Neked, vagy le se kell menni..?)

udv,

Zoli