[Java lista] Deployment gyakorlat

Elek Márton einstand at gmail.com
2009. Már. 27., P, 09:34:32 CET

Nekünk volt erre egy toolunk:

Egy absztrakt adatbázis sémát tudott létrehozni (értsd Java
osztálystruktúra) mind JPA annotációk alapján, mind egy meglévő
adatbázis séma alapján.
Két hierarchiát össze is tudott hasonlítani, és a különbséget SQL
mondatokban kifejezni. Nyilván voltak korlátai (pl. mező nevének
megváltozása), de az új mezők, új táblák, mezők/táblák törlése gond
nélkül ment. (Első sorban fejlesztői adatbázisokat updateltünk vele:
megnézte mi van az aktuális adatbázisban és megnézte mit mond a JPA,
és előaállította az UPDATE, CREATE, DROP parancsokat.).

Továbbá arra is használtuk, hogy a JPA-ból generáltunk SQL scripteket,
amiből a Unitils database és dbunit pluginje mindig felépített egy
teljesen üres up2date adatbázis unit tesztek előtt.

És mielőtt túldimenzionálnánk, egy két nap alaptt megvolt az alap, és
10-20 osztáynál nem lehetett több. Tehát csak azt akartam mondani,
hogy szerintem ennek a problémának az automatizálása sem lehetetlen,
sőt akár még a ráfordított időt is megéri.

üdv
m.