[Java lista] FileOutputStream unit testben

Böszörményi Péter zmblevlist at gmail.com
2009. Május. 25., H, 15:23:57 CEST

Alapjaban veve a kovetkezo teszt eseteket kepzeltem el:
- Happy path, azaz a Storage sikeresen lementi a jegyzetet. Ellenorizendo:
a file letrejott, a megfelelo tartalom van benne.
- Az OutputStream konstruktora dobja a kivetelt. Ellenorizendo: a file nem
letezik, FileNotFoundException tovabb lett dobva
- Az OutputStream write metodusa dobja a kivetelt. Ellenorizendo: a file
nem letezik, IOException tovabb lett dobva
- Az OutputStream close metodiusa dobja a kivetelt. Ellenorizendo: a file
nem letezik, IOException tovabb lett dobva

A programon belul a flow kb igy nezne ki: a Felhasznalo az UI-n kattint az
uj jegyzet letrehozasa gombra, az UI utasitja az App-ot, hogy hozzon letre
egy uj gyezetet, az App letrehoz egy jegyzet objektumot, es szol a
Storage-nak, hogy mentse el a jegyzetet. A flowbol en most a Storage
implemetaciot akarom tesztelni, hogy hiba eseten a) megfeleloen takarit
maga utan, b) jelzi felfele, hogy hiba tortent.

Kicsit talan tulzasnak erezheti az ember, hogy ez a kerdes kerdes tul van
ragozva, - foleg ha azt tekintjuk, hogyha az ember raizmozik, az egesz
program megirhato egy hetvege alatt - de azt tapasztaltam, hogy a
fejelsztok - legalabbis akikkel eddig dolgoztam - az ilyen ritkan
elofordulo kiveteleket hajlamosak nagyon flegman kezelni.