[Java lista] FileOutputStream unit testben

Tamás Viktor viktor.tamas at gmail.com
2009. Május. 25., H, 15:42:58 CEST

Ja ertem.
Akkor szerintem is le kellene valasztani a fizikai tarolast vegzo
logikat valamilyen szinten, de nem kell itt feltetlenul nagy dologra
gondolni.
Csinalnek egy

protected OutputStream getOutputStream(/*...*/) {
     return new FileOutputStream(new File(/* ... */);
}

metodust a FileStorage-en belul amit a unit teszteles alkalmakor override-olnek.
A saveNote-ban pedig ertelemszeruen így kellene meghivni:
OutputStream out = getOutputStream(/* ... */);

---
Alapjaban veve a kovetkezo teszt eseteket kepzeltem el:
- Happy path, azaz a Storage sikeresen lementi a jegyzetet. Ellenorizendo:
a file letrejott, a megfelelo tartalom van benne.
- Az OutputStream konstruktora dobja a kivetelt. Ellenorizendo: a file nem
letezik, FileNotFoundException tovabb lett dobva
- Az OutputStream write metodusa dobja a kivetelt. Ellenorizendo: a file
nem letezik, IOException tovabb lett dobva
- Az OutputStream close metodiusa dobja a kivetelt. Ellenorizendo: a file
nem letezik, IOException tovabb lett dobva