[Java lista] szokasos charset gondok...

fisha fisha at freemail.hu
2009. Nov. 17., K, 14:55:32 CET

Sziasztok!

Charsetes problémám van hosszú idő után újra. (azt hittem, már túl
vagyok ezen a korszakomon :) )
Felállás:
struts 1.3
tomcat 6
hibernate
oracle

Formon bejön az adat, action mentené hibernate-n keresztül a db-be.
Jelenség: őű-ből kérdőjel lesz.
Érzésem szerint már a request.getParameter pillanatában elveszik az
ékezetem, mivel
    - direktbe kódból beírva hibernaten kerestül a db-be jó lesz az ékezet
    - egy egyszer struts mentes jspről postolva egy egyszerű servletnek,
sincs már meg az ékezetem. Ilyenkot kilogolva a változót már kérdőkelej
vannak, illetve a db-be is kérdőjel kerül. Megnéztem a közlekedő html
üzenetet és ott az ő %FB lett. Szerintem ennek jónak kéne lennie. De
server oldalon a request.getParameter már rosszul adja vissza.

JSP oldalon ezeket állítom be:
<%@ page language="java" contentType="text/html; charset=ISO-8859-2"
    pageEncoding="ISO-8859-2"%>

Nézegettem még tomcates server.xml-es beállításokat is, de azok se
segítettek:
               URIEncoding="ISO-8859-2"
               useBodyEncodingForURI="true"

Oracle oldalon néztem még az nls értékeket a session-höz, illetve a
kliens char encodolasat regeditben is bűvöltem, de nem jutottam sikerre
(rosszabbat azért tudtam vele csinálni :) )

Biztos benézek valami, de mit?

Előre is köszi a segítséget!

Üdv,
Fisha

u.i.:
ami még fura nekem:
server oldalon a request.setCharacterEncoding null-t ad vissza. Ha az
actionben állítom be kézzel az már természetesen késő.
Hol kéne ezt server vagy applikació szinten előre megadni?