[Java lista] elvi kerdes: protected adattag

zamek zamek at vili.pmmf.hu
2009. Okt. 8., Cs, 08:48:32 CEST

Istvan Soos írta:
> pl. van egy belső control változó, amit a leszármazott osztály vezérel
> (pl. folyamat állapota, több szálra való kihatások), de külső hívó ne
> vezérelhessen. Ilyenkor nyilván nem jó egy publikus setter...

Bocs' a kerdes nem az volt, hogy miert jo a protected getter/setter,
hanem a protected adattag?
Tehat lustasagbol, vagy felreertelmezett eroforras-sporolasbol, nem
csinalok egy adattagnak getter/setter-t, hanem
protected-de teszem, hogy a leszarmazottak direktben elerhessek.

Varjasi Norbert altal irt dolgot (c-like friend-member, az azonos
csomagban levo osztalyok latjak hozzaferhetnek egymas protected
elemeihez) mar lattam nagy project-ekben, leginkabb duhito, hogy ott van
a szukseges metodus, de en nem erhetem el:)

--
 thx,
E-Mail: zamek at vili.pmmf.hu