[Java lista] elvi kerdes: protected adattag

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2009. Okt. 9., P, 09:05:22 CEST

Szia,

hát, szerintem egy egyszerű, kis adatbázis igényű alkalmazás esetén teljesen felesleges a JPA. Hiszek a KISS módszerben, és ha nem feltétlenül kell (értsd: nem látom közvetlen hasznát), akkor nem fogok mindenféle kiegészítő xml fájlokat írogatni, és teleannotálni a kódot. Ehelyett az adatellenőrzést simán beleteszem az accessor metódusokba. A kód sokkal olvashatóbb (az információ egyből ott van, nincs outsource-olva mindenféle leírókba). Egyszerű adatbázis esetén szerintem nem nagyon vannak adatosztályok a kódban, mert jobbára feleslegesek.  Ha nincs adatosztály, akkor a JPA pontosan mit is ad nekem? Ugyanezt tudom elmondani a bean validation esetén – ha nincs bean, akkor pontosan mit is validálok vele?

Egyébként sem értem, mi abban a jó, hogy a kódból amit lehet, kiveszek, is bonyolult szintaktikájú, szerintem nehezebben olvasható XML állományokba dugdosom ezeket el. Bármit ha meg akarok tudni, akkor egy vagy több xml fájlt végig kell keresnem, hogy milyen megszorítások vannak arra az adott információra. Nagy alkalmazások, erős adatbázis kapcsolat esetén lehet értelme; rugalmasabbá teszi ezeket. De kisebb desktop alkalmazás esetén, ahol az adatkapcsolat csak kis része a történetnek, a nagyobb része a GUI (és esetleg az üzleti logika), ott nem látom ennek nagy hasznát. Az adatbázis kapcsolatot kiteszem egy-két osztályba, és azokon keresztül kommunikálok.Kellően rugalmas ez így is. Az xml leírókat pedig ilyenkor gyorsan elfelejtem. Minek szívassam magam mindenféle xml config fájlokkal, ha nem feltétlenül kell?

Persze engem nem bánt, ha valaki ágyúval lődöz verébre, ha nem az általam felügyelt projektben teszi. De azért hiszek abban, hogy az architect a legjobb, nem pedig a legdivatosabb technológiát szereti választani. Nem használ valamit csak azért, mert „most az a menő”.

Igazából egy kérdésre keresném a választ. Lehet, hogy nincs igazam, és a JPA és/vagy bean validator tök jó. Azt kérném ezért, valaki magyarázza meg nekem, miért jobb annotációval és xml leírókkal ellenőrizni (és plusz jar-okat hozzácsapni a programhoz), mint simán betenni a validálást az accessor metódusokba. Mármint egyszerű, kis adatbázis hátterű desktop alkalmazások esetén. Ezt ugyanis nagyon nem értem.

Üdvözlettel,

Iván

István Ketler
Team Leader