[Java lista] elvi kerdes: protected adattag - eredeti tema

eMeL emel at emel.hu
2009. Okt. 9., P, 16:33:56 CEST

> Az lenne a megfelelo kerdes, hogy mit tudunk felhozni a protected
> adattagok ellen az accessorok javara, nem?

Szerintem is itt kell megfogni a kérdést.
Amíg protected, addig feltételezett, hogy a fejlesztő tudja mire való és
kézben tartja a tartalmi szabályokat.
Esetleg ha a hierarchia végén még final is lesz az osztály (vagy
"idegen" nem származtat belőle garantáltan), akkor ez tökéletes megoldás.
Ha túl összetett a változóra vonatkozó szabályrendszer vagy nem lesz
final a végén és "idegen programozó" leszármaztatja, akkor mindenképpen
a setter/getter a jobb megközelítés.

eMeL