[Java lista] RPG és MUMPS

ern0 ern0 at linkbroker.hu
2009. Sze. 7., H, 14:45:22 CEST

> Digital Standard Mumps? Vagy sima Mumps?

Digital, majd Intersystems, mindkettő Standard (vannak elfajzások). Az
Intersystems a mi (Graboplast) kedvünkért kompilált olyant, ahol a
default 16 helyett 32 volt a hívási stack mélysége.

 > Egészségügyben akarsz dolgozni?

Magyarországon még az Interspar használt DSM-et vagy ISM-et.

> Volt erről egy cikk, hogy ez a mumps milyen egy rémálom volt,
 > és máig használják.

Amikor 18 évesen először láttam, 2 hétig fájt a fejem tőle, ugye, addig
adatbázisból csak táblázat alapút (dBase) láttam, de egyszer csak
hirtelen bekattant, hogy miről szól a Mumps, és azóta nem vagyok
hajlandó máshogy gondolkodni. Az az érdekes, hogy az adatok logikai
(obj) és fizikai modellje (btree) kissé pontatlan fogalmazással élve
ugyanazon a layeren van. Nincs az SQL-hez hasonló hatalmas, kényelmes,
és emiatt butaságokra csábító interface, mindamellett, hogy az adatok
táblában történő tárolása bár logikusnak tűnik, de abszolút nem az.

Az a vicces, hogy 1989-ben a Graboplastban nem is sejtettük, milyen
trendi rendszeren melózunk: obj db, ami alatt key-value db van - hát, ez
nem 100%-osan fedi le, hogy mi a MUMPS, de ezek a ma használatos
fogalmak, amelyek leginkább megközelítik.

Egy figyelemre méltó tulajdonsága volt a dolognak: kib. k. gyors volt.
Az Intersystems nem minden alap nélkül hirdeti, hogy ez a leggyorsabb
obj db http://www.intersystems.com/cache/index.html
--
ern0.scene.plus4.amiga.code.muzak
Haben Sie Fragen?